مشاوره رایگان در با ارزش ورق گالوانیزه ورق گالوانیزه

در کارخانجات صنعتی کانالها و داکتها جهت انتقال هوا، غبار و سیالات نیز بکار میروند؛ که اصطلاحاً داکتینگ گفته می

توسط مدیر سایت در 16 اسفند 1402

در کارخانجات صنعتی کانالها و داکتها جهت انتقال هوا، غبار و سیالات نیز بکار میروند؛ که اصطلاحاً داکتینگ گفته میشود. در این حالت میزان بار سرمایی وگرمایی توسط ترموستات بکار رفته در فن کویل و با خاموش و روشن شدن فن تنظیم میگردد. بدیهی است که در محیطهای با میزان خورندگی بالا، میزان دوام و طول عمر این نوع ورق، کاهش مییابد. همچنین میزان چگالی روی پوشش داده شده در سطح ورق از اهمیت ویژه ای هنگام خرید ورق سیاه برخوردار است. در حالت اول فن کویل فقط حرارت و برودت مورد نیاز را تأمین میکند و هوای تازه توسط هوارسان مرکزی و به وسیلهٔ کانالهای توزیع هوا در سطح محل منتشر میگردد تا تهویه مناسب در محل مورد نظرانجام گیرد. ورقها نباید برروی یکدیگر، بدون داشتن فاصله برای عبور جریان هوا قرار بگیرند. همچنین ورقها نباید روی هم انباشته شوند و همیشه باید بین آنها مقداری فاصله برای عبور هوا وجود داشته باشد.

در هنگام جابجایی ورقهای گالوانیزه، باید به نحوه بستهبندی ورقها توجه شود تا هیچ خراشی برروی محصول ایجاد نشود. با توجه به اینکه ورق گالوانیزه از دیگر انواع ورقها متمایز است و دارای ویژگیهای بسیاری مانند مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و زنگ زدگی میباشد، بررسی قیمت ورق گالوانیزه و انواع آن از اهمیت بالایی برخوردار است. سرعت، کیفیت، ایمنی و بومی بودن، سادگی اجرا سقف بیگیت از مهمترین ویژگیهای این سقف است. مزایای سقف بیگ 1تیرریزی سقفهای بیگیت به اندازه بسیاری در کاهش وزن سازه سودمند و مفید میباشد.2تأمین پارکینگ: اجرای این نوع از سقف باعث حذف ستونها شده در نتیجه در تأمین پارکینگ کمک بسیاری میکند.3کاهش تعداد ستونها: عدم احتیاج به ستون در فواصل نزدیک از دیگر ویژگیهای این نوع سقف میباشد.4سادگی اجرا: بدون احتیاج به تجهیزات خاص اجرای این سقف امکانپذیر میباش.5ارزانی: مصالح مورد نیاز این سقف ارزان و در دسترس میباشد.6قابلیت اجرا بدون شمع بندی.7ایمنی بالا: کاهش خطرات جانی و مالی حین اجرا بخاطر مقاومت زیاد سقف.8سرعت بالای اجرا.انواع اجرا 1 روش طبقهای: در این روش، هر طبقه به صورت جداگانه و با فاصله زمانی معین سقف را اجرا میکنند. این سیستم، مناسب ساختمانهایی است، مهاربندی جانبی و تیرریزی همه طبقات به صورت یک جا انجام نشده باشد.2روش تمام طبقات: در این روش، اجرای سقف تمام طبقات به صورت یک جا انجام میشود.

اجرای فلشینگ۴. بستن دور کار۵. در حال حاضر با در اختیار داشتن ۴ دستگاه رول فرمینگ با گامهای ۶۰ و ۷۵ میلیمتری توان تولید ۵۰ تن عرشه فولادی در روز را داشته و همچنین با دراختیار داشتن دهها دستگاه استاد ولدینگ و سایر تجهیزات در قالب ۱۲ اکیپ مستقل توان اجرای روزانه ۳۰۰۰ متر مربع سقف عرشه فولادی را دارا میباشد. با کاهش پروفیلهای سقف که یکی از مزایای این نوع سقف میباشد کاهش قیمت تمام شده را در پی خواهد داشت. نصب المانهای دیوارهای باربر معمولاً از یکی از گوشههای ساختمان آغاز میشود. بتنریزی پی انجام میشود. سالهای زیادی است که به منابع غنیسازی دیاکسید کربن در گلخانهها، برای افزایش رشد و تولید گیاهان پی برده شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲۱ ژانویهٔ ۲۰۲۴ ساعت ۱۲:۱۳ ویرایش شدهاست. این سری از مدلهای ارائه شده دارای موقعیت نصب زمینی روکار هستند. فن کویل کاستی در مدلهای یکطرفه، دو طرفه و چهار طرفه با راندمان و بازدهی بسیار مطلوب تولید و در بازار موجود میباشند. قرارگیری المانها از یکگوشه و نزدیک دیوارها آغاز میگردد و سپس تیرهای تکیهگاهی به همراه شمعها در جهت عمود بر پروفیلهای موجود در المانها نصب میشوند.

سپس پانچ روی نوارها انجام میشود. با توجه به اینکه گرایشها به سمت تولید اختصاصی محصولات است و دستور کار تولید پس از مطالعه ابتدایی بازار داخلی و خارجی مشخص میگردد قبل از احداث، ابتدا بایستی تعیین کنند که چه محصولی تولید شود سپس تصمیم به احداث گلخانه در منطقه و اقلیمی مناسب آن محصول بگیرید. تراکم بالا و چسبندگی مناسب به تابآوری ورق گالوانیزه در محیطهای مستعد خوردگی و اکسیداسیون منجر میشود. این نوع ورق رنگی در تمام کارخانهها در دو عرض 1000 و 1250 میلیمتر تولید میشود. یکی از انواع ورق رنگی، نوع گالوانیزه رنگی است. گلخانه به عنوان محیط کنترلشده مطرح میگردد و با توجه به نیاز روزافزون بازار، چه از نظر تولید گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزیجات و صیفیجات خارج از فصل و همچنین تولید گیاهان دارویی این روش تولید امروزه به یکی از سودآورترین بخشهای کشاورزی تبدیل شدهاست که البته سرمایهگذاری اولیه فراوانی را نیز طلب میکند.

ابتدا ورق مورد نظر را گالوانیزه کرده و سپف آن را با رول فرم به لوله تبدیل میکنند. فن کویلهای دو لوله دارای یک لوله رفت و یک لوله برگشت هستند. قالبی که سقف بیگت را تشکیل میدهد دارای فرم منحنی و شیار داری میباشد که باعث میشود باربری بیشتری داشته باشد. برشگیرهای (گل میخها) خاصی که در این نوع سقف مورد استفاده قرار میگیرند به جهت نوع مصالح و روش خاص اجرا، از نقاط قوت این نوع سقف محسوب میشود. برای این که راحتتر متوجه انواع ورق گالوانیزه شوید ما آنها را بر اساس روش تولید، فرمینگ، شکل ظاهری و نوع پوشش دسته بندی کردیم. دو ستونی که پایههای چشمه طاق مرکزی بر آنها استوار است با کاشیهای معرق تزیین شده ولی ستونها و نیم ستونهای طرفین آن کاشیکاری معقلی دارند. سقف تراس بر دو ستون تکیه زده که سرستونها به شیوه کوفی ساخته شده ولی داخل اتاقها بسیار ساده و بدون تزیین است سقف کاخ به صورت طاق ضربی با تیرهای چوبی و ملات اندود شده و از سطحی شیب دار با ورق گالوانیزه پوشانده شده است. در سالهای نخست که تکنولوژی سقف عرشه فولادی از آمریکا تازهوارد ایران گردیده بود نه تنها امکانات و تجهیزات کافی برای این کار موجود نبود بلکه هیچ آئیننامه و استانداردی از جانب مراکز ذیصلاح برای این نوع سقف تعریف نگردیده بود، و تولید و اجرا صرفاً بر مبنای همان آئیننامههای اروپایی و آمریکایی انجام میگرفت و چون امکان تولید گلمیخ هم در کشور وجود نداشت گل میخها به صورت وارداتی خصوصاً با برند Koco بسیار متداول بود که البته هزینه اجرای این گونه سقفها چندین برابر سقفهای متداول آن دوران مانند سقفهای دال بتنی و سقف کامپوزیت بود، اما رفته رفته با جا افتادن این صنعت شرکتهای داخلی نیز شروع به تولید تجهیزات مورد نیاز مانند دستگاههای Stud Welding مختص جوش گل میخ به روش قوس الکتریکی و همچنین تولید گل میخ با تکنولوژی فورج سرد نموده و همچنین از جانب مراکز ذیصلاح آئیننامهها و استانداردهای معقول نیز برای این امر تدوین و در اختیار عموم قرار داده شد.

مراحل اجرای سقف عرشه فولادی به ترتیب دپو و انتقال به طبقات، جاگذاری عرشه های فولادی، نصب میلگرد و گل میخ و بتن ریزی می باشد. عمارت مفخم در هر طبقه دو ایوان، یکی در ضلع شمالی و یکی در ضلع جنوبی دارد که در جلوی هر یک ردیفی از ستونها برای نگهداری سقف ایجاد شده و پنجره، در اتاقهای بنا به این ایوانها باز میشود. یکی از مشکلاتی که ممکن است در صورت شرایط نگهداری نامناسب برای ورقهای گالوانیزه وجود داشته باشد، ایجاد شوره سفید بر روی آن است. ۳ میل یکی از کاربردیترین ضخامتهای موجود در بازار است. در ویکیانبار پروندههایی دربارهٔ گلخانه موجود است. اسکلت گلخانه سایه ایجاد میکند و با توجه به زاویه تابش این سایهها متفاوت است لزوم توجه به این امر به ویژه در تولید زمستانه حائز اهمیت است چرا که تغییرات اندکی دردرصد نور رسیده به گیاهان میتواند نقش بسزایی در کمیت و کیفیت تولید داشته باشد. نمودار قیمت ورق گالوانیزه تغییرات قیمت این محصول را در هفت روز گذشته نمایش می دهد. قیمت ورق گالوانیزه بی تأثیر از نوسانات ارزی نبوده و با افزایش قیمت ارز و دلار افزایش یافته است. نوسانات قیمت دلار و افزایش هزینههای تولید، بستهبندی و حمل و نقل و عرضه به بازار، متعاقبا باعث تلاطم در بازار فولاد بخصوص قیمت ورق گالوانیزه گردیده که شامل افت و خیزهایی جزئی و بطور کلی روند صعودی است.

این رشتهها برای ساختن نردههای ارزان قیمت و در اطراف بالای دیوارهای املاک مورد استفاده قرار میگیرد. ۲- آبیاری قطرهای: در این روش آب، کودهای شیمیایی و سایر مواد مورد نیاز گیاه به صورت محلول توسط قطره چکانهای نصب شده روی لولههای جانبی در اختیار گیاه قرار میگیرد. عمل جذب تابش خورشیدی و انتقال گرما به سیال توسط این قسمت انجام میگیرد. بعد از آن یک شبکه میلگرد روی آنها اجرا میشود و در نهایت عملیات بتن ریزی انجام میشود. این مدل فن کویل نیز درون سقف جایگذاری میشود تفاوت آن با مدل داکتی یا همان سقفی در این است که برای نصب مدل کاستی الزاماً سقف باید از نوع کاذب باشد و در سقفهای دیگر امکان نصب و قرارگیری این مدل فن کویل وجود ندارد. ورق گالوانیزه عرشه فولادی به کار رفته در این سقف ها از نوع آجدار ذوزنقه ای بوده و سبب افزایش سرعت اجرا و کاهش هزینه های جاری در پروژه های ساختمانی می گردد.

᠎This content has been c᠎reated ᠎with GSA C on tent  Ge​ne᠎ra​to r  DEMO.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن