9 روش‌ها مرسوم، مد روز} برای بهبود در ورق گالوانیزه ورق گالوانیزه

بسیاری از برندهای تولید کننده لوله و ستون گلخانه، لوله های گالوانیزه برای گلخانه را باکیفیتی پایین تر از سطح ا

توسط مدیر سایت در 16 اسفند 1402

بسیاری از برندهای تولید کننده لوله و ستون گلخانه، لوله های گالوانیزه برای گلخانه را باکیفیتی پایین تر از سطح استاندارد تولید می کنند و اغلب قیمت پایین تری را نیز برای این محصول دریافت می کنند. از این رو برای اینکه خرید بی چالش و ایده آل تری داشته باشید، باید سایز، ضخامت و وزن این لوله ها را با قیمت آنها مقایسه کنید تا این معیارها با یکدیگر تطابق داشته باشند. فرآیند گالوانیزه کردن که روی ورقها انجام میشود هزینه کمتری در مقایسه با روشهای دیگر دارد و به همین علت از محبوبیت بالایی برخوردار است. این ورق با قرارگیری در محیط مرطوب زنگ نمیزند و این ویژگی یک مزیت در مقایسه با آهن محسوب میشود. در زمان خرید، در کنار فاکتور قیمت به استانداردهای جهانی به کار رفته در ساخت این لوله ها، نیاز سازه تان، کیفیت ساخت، ابعاد و اعتبار برند سازنده توجه کنید. در صورتی که جرم پوشش بیشتر باشد، پوشش از کیفیت بالاتری برخوردار میشود. هر چه قیمت لوله گالوانیزه گلخانه مناسب تر و پایین تر باشد، قطعا دست خریدار بازتر بوده و میزان تقاضا و خرید بیشتر است. در این میان ورق طول 6 متر به میزان بیشتری مورد استقبال مصرفکنندگان قرار میگیرد.

این ورقها دارای ضخامت و وزن متفاوتی هستند که با توجه به نیاز مصرفی تعیین میشوند. برای محافظت از ورق فولادی در برابر رطوبت روشهای متفاوتی وجود دارد که بهترین و به صرفهترین روش گالوانیزه کردن ورق است. یکی از مشکلاتی که امکان دارد برای سازههای فولادی به وجود آید، پوسیدگی و خرابی سازه است. ورقهای گالوانیزه با توجه به نوع ورق فولادی که گالوانیزه میشود انعطاف پذیری و قابلیت شکل پذیری بالایی در مصارف گوناگون برای ساخت سازههای فلزی مختلف دارند. این ورقها را به عنوان پرکاربردترین متریال و مصالح صنعتی نیز میشناسند که با استفاده از آنها میتوان سازههای مختلفی را احداث کرد. این روش به عنوان تجاریترین و صنعتیترین فرایند اعمال پوشش گالوانیزه در دنیا شناخته میشود. با این حال، با رعایت نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات مناسب، میتوان از این محدودیتها جلوگیری کرد. گالوانیزه گرم که یکی از قدیمی ترین روش های گالوانیزاسیون می باشد فلز پایه که در ورق های فولادی معمولا از فولاد کم کربن و نورد سرد می باشد را وارد حوضچه مذاب روی با دمای 460 درجه سانتی گراد کرده و کاملا در مذاب غوطه ور می گردد.

یا با یک سرچ ساده در سایت های معتبر و استفاده از جداول یا فرم های محاسباتی داخل سایت از قیمت روز انواع لوله گالوانیزه آگاه شوید. روزانه و هر ساعت به سایت ما مراجعه کنید و از قیمت ورق گالوانیزه کیلویی مطلع شوید. همچنین این امکان وجود دارد تا به صورت پیش فاکتور درخواست شما را ارسال کنند تا پس از بررسی نهایی اقدام به خرید کنید. این مزایا در کنار هم باعث میشود تا افراد زیادی از این فلز برای انجام پروژهها استفاده کنند. این مرحله باعث میشود تا ورق گالوانیزه دچار زنگزدگی یا اکسیداسیون نشده و در برابر نم و رطوبت مقاوم باشد. ورق گالوانیزه رنگی نیز در برابر بسیاری از عوامل مقاوم بوده و دچار پوسیدگی و خوردگی نمیشود. ورق گالوانیزه رنگی نیز بیشتر جنبه تزیینی داشته و این ورق نیز در برابر زنگزدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارد. این محصولات با توجه به آلیاژهای به کار برده شده، تکنولوژی و غیره تفاوتهایی دارند.

تفاوت اصلی این محصول با سیم خاردارهای خطی در شکل ظاهری آن است. این عمل ضمن جلوگیری از گسترش عوامل آلودهکننده و بیماریزای گیاهی به تهویه بهتر و گرم شدن زودتر بستر کمک میکند. در ورق های نازکی که از آن ، قوطی میسازند، عمل معکوسی انجام میشود. در حلبی ، بر روی آهن ، پوشش قلع بکار رفته است و عمل معکوس آهن گالوانیزه انجام میشود. چون آهن فلزی فعالتر از قلع است و پتانسیل احیاء قلع بیشتر از آهن است و به عنوان کاتد در حلبی به کار میرود و آهن آند میشود. الکترونهای تولید شده در ناحیه آند در میان آهن بسوی ناحیه کاتد حرکت میکند. این محصول، در حین تولید در کارخانههای فولادی، از یک پوشش گالوانیزاسیون به وجود میآید که از جنس روی است. این محصول ورق روکشدار یا گالوانیزهای است که پوشش ضد زنگ آن از جنس روی به ضخامت ۰.۸ تا ۲.۱ میلیمتر بر روی هر دو سطح ورق فولادی ریخته شده و در آخرین مرحله نیز توسط دستگاه مخصوص و با روش نورد سرد به شکل موجدار و ذوزنقهای درمیآید. ورق گالوانیزه هم در کارخانجات داخلی تولید و هم از کشورهای دیگر وارد ایران میشود و از ضخامت 0.18 الی 6 میلیمتر در بازار وجود دارد.

تصور کنید تقاضایی در بازار وجود ندارد، اما کارخانه ها، در حال تولید چند صد تن، لوله گلخانه هستند. برای اطلاع از قیمت روز انواع لوله های گالوانیزه گلخانه فقط کافیست تا از منبع موثق پیگیری کنید. این پروسه مجددا تکرار می شود تا در نهایت با عبور ورق های فولادی از زیر غلتک های مخصوص، آن ها را به شکل فابریک یا رول در آورند. لازم به ذکر است که این ورقها جنبه تزیینی دارند و برخلاف ورق گالوانیزه که برای صنایع حساس مورد استفاده قرار میگیرد، کاربرد ورق گالوانیزه رنگی در موارد سادهتر است. از کاربرد ورق گالوانیزه در صنایع میتوانیم به کابینت سازی اشاره کنیم؛ زیرا کابینت آشپزخانه به صورت مداوم در تماس با آب قرار داشته و به همین دلیل لازم است تا در ساخت آنها از محصولی استفاده شود که مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد. این ورقها دارای سطح صافی هستند و به همین علت از آنها در ساخت تابلوهای راهنمایی رانندگی، سقف یخچال، شیروانی منازل، پانلهای ساندویچی، کابینت، بیلبوردها و همینطور قفسه آشپزخانه استفاده میشود.

فولادها از ویژگیهای خوبی برخوردار هستند و به همین علت نیز از آنها در صنایع مختلف استفاده میشود؛ اما زنگزدگی و خوردگی از مشکلاتی بوده که این محصول به آن دچار است. به علاوه این ورقها از ظاهر زیبایی نیز برخوردار هستند که باعث میشود جنبه تزیینی پیدا کنند و همچنین مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگزدگی دارند. وجود پوشش روی در فولاد گالوانیزه باعث جلوگیری از خورندگی فولاد و آهن میشود. این استانداردها باعث میشود که ورقهای گالوانیزه با کیفیت بالاتر تولید شوند. در حالت استاندارد، لوله گالوانیزه گلخانه از فولاد با کیفیت تولید می شود. در کنار این عوامل سایز بندی ورق و کیفیت سطحی آن نیز یکی دیگر از مهمترین نکاتی است که باید مد نظر قرار داده شود. این ورقها ظاهر رنگی داشته و در رنگهای گوناگون قرمز، سفید، آبی، زرد، قهوهای و نارنجی تولید میشوند. با توجه به این موضوع که برخی از مواد اولیه جهت تولید لوله گالوانیزه گلخانه، جزو کالاهای وارداتی است، نرخ ارز می تواند به شکل مستقیم بر روی قیمت نهایی تولید و فروش لوله گلخانه اثرگذار باشد. در فروش وزنی لوله گلخانه، ضخامت بدنه در تعیین قیمت موثر است.

نیز در تعیین قیمت لوله های گلخانه نقش دارند. پس از آن به نوبت لوله های فابریک و پس از آن لوله های گالوانیزه سرد ارزش قیمتی دارند. لوله های گلخانه غالبا به صورت شاخه ای خریداری می شوند. این لوله ها گرانترین نوع لوله های گلخانه اند. اکسید نشدن این ورقها سبب میشود تا کارایی آنها افزایش پیدا کند. پس از خشک شدن، ورقها وارد کورههای آنیل شده و سپس دمای آن برای ورود به بخش مذاب روی تنظیم میشود و در قسمت مذاب هر دو طرف ورق توسط لایهای از روی پوشیده و ضخامت آن کنترل میشود. اما در نهایت در سال ۱۸۳۶ بود که محققی به نام سورل (Sorel)، اختراع ورق فولادی گالوانیزه را تحت عنوان پوشش فولاد با فرو بردن آن در روی مذاب برای خود به ثبت رساند. در طی این فرآیند بین فلز پایه و لایه ی روی نیز واکنش شیمیایی صورت می گیرد و سبب تشکیل لایه های مرکب از آهن و روی می گردد که خود این لایه ها سبب محافظت فلز پایه در برابر خوردگی و زنگ زدگی می شود.

Da ta has been created ᠎wi th GSA​ Content  G᠎ener​ator D emover​si on᠎!



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن